22 Nisan 2016 Cuma

23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI ETKİNLİKLERİ

23 Nisan “Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı”dır. 

Bugün; egemenliğin meclisin açılmasıyla tek kişiden halk iradesine geçtiği gündür. Bugün Atatürk’ün çocuklara bayram olarak hediye ettiği özel bir bayram günüdür. 

23 Nisan 1920′de Ankara’da Türkiye Büyük Millet Meclisi kuruldu.Türkiye Büyük Millet Meclisi okul sıralarından sandalyeler ve marangozların imal ettiği bir kürsüyle çalışmalarına başladı.

O sırada ülkemizi işgalden kurtarmak ve bağımsızlığımızı kazanmak için mücadele ediyorduk. Bu mücadelenin önderliğini yapan Mustafa Kemal Atatürk ve arkadaşları, halkın desteği olmadan başarıya ulaşılamayacağını biliyorlardı. Halkın seçtiği temsilcileri aracılığıyla kendi kendini yönetmesi çok önemliydi. Yeni Türkiye bu temel üzerinde yükselecekti. Bu yüzden Anadolu’nun her tarafından seçilen temsilciler Ankara’ya gelerek Türkiye Büyük Millet Meclisi’ni oluşturdular. 

Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin ilk kez kapılarını açtığı gün olan 23 Nisan’ı çocuklara armağan etti. Çünkü bugünün çocuklarının yarının büyükleri olduğunu biliyordu. 23 Nisan’ı törenlerle, şenliklerle, oyunlarla, coşkuyla kutluyoruz.

23 Nisan, dünyada çocukların sahip olduğu tek bayramdır. UNESCO, 1979 yılını ‘Çocuk Yılı’ ilan edince, ülkemiz 23 Nisan bayramını dünya çocuklarıyla kutlamaya karar verdi. O yıl kutlamaya 6 ülke katıldı, ama 23 Nisan yıllar geçtikçe bütün dünya çocuklarının kutladığı uluslararası bir bayram haline geldi.(.ALINTIDIR)

ÖNCELİKLE SİZLERE 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMIYLA İLGİLİ BİR PLAN PAYLAŞACAĞIM.
                                                                            GÜNLÜK PLAN
Okul Adı                 :                                                                                                                          Tarih : 19.04.2012
Yaş Grubu (Ay)         : 48-60AY                                                                                                                       PERŞEMBE
Öğretmen Adı          :                                                                                                     
AMAÇLAR VE KAZANIMLAR

Sosyal Duygusal Alan :
Amaç 15. Atatürk ile ilgili etkinliklere ilgi gösterebilme
Kazanımlar
1. Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır.
2. Atatürk ile ilgili etkinliklerde aldığı sorumlulukları yerine getirir.



Dil Alanı :
Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanımlar
1. Nefesini doğru kullanır.
2. Kelimeleri doğru telaffuz eder.
3. Konuşurken sesinin tonunu işitilebilir biçimde ayarlar.
4. Konuşurken sesinin hızını ayarlar.
 Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1. Dinlerken / konuşurken göz teması kurar.
2. Sohbete katılır.
3. Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
4. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
5. Söz almak için sırasını bekler.
6. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
7. Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
Psikomotor  Alan :
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
Bilişsel Alan :

 Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne / durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
3. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı söyler.
 Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden – sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanımlar
1. Bir olayın olası nedenlerini söyler.
2. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
 Amaç 20. Atatürk’ü tanıyabilme
Kazanımlar
1. Atatürk’ün hayatı ile ilgili olguları söyler.
2. Atatürk’ün kişisel özelliklerini söyler.


Özbakım Becerileri:

ETKİNLİKLER
ÖĞRENME SÜRECİ

SERBEST ZAMAN
·         Çocuklar karşılanır. Sağlık kontrolleri ve yoklama yapılır.  
·         Çocuklar istedikleri köşede dramatik oyun oynarlar.
·         Çocuklar, ilgilerine göre, istedikleri malzemelerini ve öğrendikleri resim yapma tekniklerini kullanarak özgün resim yapabilirler.

 

SANAT ETKİNLİĞİ
PMA A2 K:7,13,14

  • Çocuklar masalara oturtulur. Çocuklarla 23 Nisan ve Türk Bayrağı hakkında sohbet edilir. Daha sonra ay ve yıldız şapkası yapacakları açıklanır.
  • Makaslar ve çizilmiş kalıplar çocuklara verilir.
  •  Çocuklar öğretmenin yönergesine uygun olarak kalıpları boyarlar ve kesip yapıştırırlar. Daha sonra şapkaları takan çocuklar.
  • Türkçe dil etkinliği için hazırlanırlar.
TÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ

DA A2 K:1,2,3,4
     A4 K:1,2,3,4,5,6,7
BA A20 K:1,2
·         Çocuklar sandalyelere otururlar.  23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Şenlikleri konusunda sohbet edilir.
·         Yaptıkları şapkaları başlarına takarlar.
·         23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı sınıf içi kutlama programına uygun olarak şiirler, şarkılar söylenir; piyes ve ront oynanır..
·         SINIFLAR AYRILIR YA DA UYGUN EĞİTİM ORTAMINA GÖRE;
MUTLU-SEVİNÇLİ kelimelerini kullanarak düzgün cümle kurma oyunu ile devam edilir.
DÜN-BUGÜN-YARIN kelimelerini kullanarak düzgün cümle kurma oyunu ile öğrendikleri yeni kelimeleri doğru kullanma ve pekiştirme çalışmaları yapılır
DEĞERLENDİRME: Sırası ile günümüzün nasıl geçtiğini anlatırlar.  (Önce-sonra)
—Kurallara uygun davrandık mı? Gürültü oldu mu? Arkadaşlar rollerini oynarken sessiz olmak neden gerekli?
—Bayrama gidecek miyiz?-
  • —Evlerimize bayrak asacak mıyız? Başka nerelere bayrak asılır?  Kurban ve Şeker Bayramı’nda bayrak astık mı? Neden asmadık?Çocuklarla “23 Nisan çocuk bayramı ” ile ilgili sohbet edilir.
FEN VE MATEMATİK ETKİNLİĞİ
BA A3 K:1,2,3
      A16 K:1,2
Hava ve ateş deneyi

* Havanın canlılar için önemi ilk önce çocuklara anlatılır.
* Mum yakıldıktan sonra üzerine cam bir kavanoz geçirilir.
* Kısa bir süre sonra mumun söndüğü gözlemlenir.
* Mum ikinci kez yakıldıktan sonra bu kez üzerine daha büyük bir cam kavanoz geçirilir.
* Mumun içinde bulunan ve öncekine göre daha fazla hava bulunan kabın içinde biraz daha uzun yanık kaldığı ve söndüğü gözlemlenir.



MÜZİK

DA A2 K:1,2,3,4





  • Çocukların  23 Nisan hakkındaki görüşleri, duygu ve düşünceleri sorulur.
  • Daha sonra 23 Nisan sarkısını öğreneceklerini öğretmen çocuklara açıklar. Şarkıyı önce öğretmen daha sonra da çocuklar söyler. Şarkı tekrar edilir ve pekiştirilir.
                    23 NİSAN
           Sanki her tarafta var bir düğün.
           Çünkü en şerefli en mutlu gün.
           Bugün 23 Nisan, hep neşeyle doluyor insan.

           İşte bugün bir meclis kuruldu.
           Sonra, hemen padişah kovuldu.
           Bugün 23 Nisan, hep neşeyle doluyor insan.

           Bugün Atatürk’ten bir armağan
           Yoksa tutsak olurdun sen inan.
           Bugün 23 Nisan, hep neşeyle doluyor insan.
OKUMA YAZMA ETKİNLİĞİ
SDA A15 K:1,2
·         Küçük adımlar yayın evi yaratıcı minikler dergisi sayı:7 sayfa:35 deki 23 Nisan etkinliği öğretmen rehberliğinde yapılır. Daha sonra toplanma çalışması yapılır.
DEĞERLENDİRME

*öğrenci açısından
·          
·          
·          
·          
·          
·          
·          
·          
·          
*öğretmen açısından
·          
·          
·          
·          
·          
·          
·          
·          
·          
*plan açısından
·          
·          
·          
·          
·          
·          
·          
·          
·          


 ŞİMDİ ETKİNLİKLERİMİZİ GÖRELİM.







1 yorum: